Nova Aprilia CAPONORD1200 za 2013
Caponord se vratio na scenu prepun najmodernije tehnologije, koja uključuje i poluaktivno vešanje
Jedna od najbolje čuvanih tajni za sajam u Milanu bio je Aprilijin povratak u segment velikih putnih endura. Kako se i pretpostavljalo, novi se model zove Caponord 1200 i baziran je na Dorsoduru 1200, no u celoj toj priči ima i dosta iznenađenja.
Okvir je, u odnosu na onaj koji se ugrađuje u Dorsoduro, dodatno očvrsnut, a blago je dorađen i V2 agregat, koji razvija neznatno drugačije vrednosti, odnosno 128 KS pri 8.500 okr/min i 116 Nm pri 6.500 okr/min. Ipak, najzanimljivije su izmene ispod struka.
Na papiru, Sachsova izokrenuta vilica promera 43 mm i monoamortizer istog proizvođača ostavljaju utisak kao da ništa nije promienjeno, ali u skladu sa najmodernijim trendovima, Caponord ima poluaktivno vešanje, koji automatski i elektronskim putem trenutno menja svoje postavke zavisno o stanju puta i načinu vožnje.
Na vozaču je da pre vožnje elektronskim putem eventualno promeni jednu od četiri postavke predopterećenja zadnjeg amortizera, zavisno o tome da li je na motociklu sam, sa prtljagom i/ ili suvozačem. Osim toga, Caponord 1200 obiluje i ostalim vrstama elektronske pomoći. Tako je u seriji opremljen ABS-om i kontrolom proklizavanja (oboje se može isključiti), a tu je i tempomat, kao i mogućnost biranja između tri načina razvijanja snage.
Kako bi poprimio karakteristike pravog putnog endura, Caponord 1200 ima i podesivi prednji vetrobran, ali i izdašnu masku dizajniranu po uzoru na sportski RSV4, a u seriji dolazi i sa štitnicima za ruke, centralnim osloncem i lepo ukalupljenim bočnim koferima. U odnosu na Dorsoduro, zapremina rezervoara goriva je porasla s 15 na 24 l, što bi uz smanjenu potrošnju trebalo ponuditi osetno veću autonomiju, a ugrađeno je i udobnije sedište čiji je vrh sa 870 mm spušten na 840 mm.
Zvanično predstavljanje za tržište Srbije se očekuje od marta meseca, a svi koji su zainteresovani mogu ga poručiti u predprodaji po ceni od 13,000,00 €