Poređenje proizvoda ( od 3 )

PIAGGIO MP3 HYBRID

Piaggio grupa predstavila je na beogradskom sajmu Motopassion2010 model MP3 hibrid, prvi skuter opremljen hibridnim pogonom na svetu koji će revolucionarno izmeniti gradsku vožnju.

MP 3 hibrid nije samo „skuter s dva pogona“ nego suštinski napredno vozilo s vrlo malim štetnim učinkom na okolinu - koje koristi prednosti konvencionalnog motora s unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora.
Prilagođavajući jedinstvenu i ekskluzivnu tehnologiju svom modelu MP3, Piaggio je izradio prvo vozilo u celoj industriji motornih vozila koje koristi litijum-jonske baterije i koje se može puniti iz gradske mreže. Zbog toga MP3 hibrid smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2 u atmosferu za više od 50% u odnosu na klasičan skuter, te svoje sjajne karakteristike spaja sa sigurnošću i užitkom u vožnji – te time predstavlja pravi hit.

S Piaggiovim MP3 hibridom hibridna tehnologija postaje dostupna svakome.
Skuteri su svojevrstan simbol pokretljivosti u gradu – idealan su alat za lako probijanje kroz gust saobraćaj velikog grada, ali su ujedno i savršeno vozilo za ugodne vikend izlete. Uz to, u nekoliko proteklih godina, pojavila se potreba za redukovanjem saobraćaja u gradskim središtima velikih gradova zbog ogromne emisije štetnih gasova vozila na klasičan pogon. Često u takve zone više nije moguće ući ni skuterom. Električna vozila dizajnirana su upravo iz ovog razloga, jer im njihov pogon omogućuje da idu bilo gde, no i motori na unutrašnje sagorevanje i elektromotori imaju svoje prednosti i nedostatke. U većini slučajeva, naravno, prednosti jednoga mogu kompenzovati nedostatke drugog pogona. S jedne strane, motori s unutrašnjim sagorevanjem nude velik opseg, snagu i fleksibilnost, no u atmosferu ispuštaju štetne gasove (uprkos ekološkoj normi Euro 3). S druge strane, nikakva emisija štetnih čestica i impresivna ubrzanja od samog starta karakterišu elektromotore, kao i limitirani doseg zbog kapaciteta baterije te mala najviša brzina.

S Piaggiovim MP3 hibridom više nije potrebno birati između performansi i ekologije, niti između vozila koje može ući u gradski centar ili onoga koje je sposobno za duže izlete van grada. MP3 hibrid pokretan je revolucionarnim hibridnim pogonom koji je Piaggio grupa razvila i po prvi puta primijenila na skuteru, a koji kombinuje prednosti motora s unutrašnjim sagorevanjem s prednostima elektromotora. Hibridna opcija koju nudi MP3 hibrid ne nudi samo dva načina pogona, nego ih integriše u sofisticirani sistem kombinujući snagu motora s unutrašnjim sagorevanjem i sjajne ekološke prednosti električnog motora. Hibrid je zabavan i siguran na otvorenom putu, gde pokazuje superiorne dinamičke karakteristike Piaggiovog izvrsnog koncepta MP3, a s njim je moguće ući i u za saobraćaj ograničena gradska područja. Hibrid zapravo nudi dva skutera u jednom – za sigurnu, jednostavnu i ekonomičnu vožnju, ali i zabavnu mobilnost izvan grada. Piaggio MP3 hibrid sada hibridnu tehnologiju čini pristupačnom svakome, nudeći mogućnost kretanja bez lošeg utjecaja na okolinu sve širem krugu korisnika.

Dva pogona u jednom
Piaggiov MP3 hibrid zasnovan je na „paralelnom“ hibridnom pogonu gde su motor s unutrašnjim sagorevanjem i elektromotor mehanički i elektronički povezani te stalno pogone pogonski točak u savršenoj sinergiji. U ovom integriranom klasično/električnom pogonu, benzinski motor radi kao normalna jedinica s katalizatorom, nudeći izvrsne performanse, malu emisiju štetnih gasova i veliki doseg. Automatski prenos, elektropokretač i inovativno upravljanje gasom Ride-by-wire, po prvi puta prilagođeno za rad na skuteru osiguravaju izvrsne performanse i korisnost koju očekujete od skutera u gradu i na otvorenom putu. Uz to što skuteru omogućuje dobre performanse, motor s unutrašnjim sagorevanjem dok radi ujedno i puni bateriju potrebnu za rad hibridovog električnog srca.

Naravno, simbioza dva pogona Piaggiovog hibrida ovde ne prestaje. Kada god vozač poželi intenzivno ubrzanje, poput onoga iz mirovanja na semaforu, elektromotor se uključuje i pomaže klasičnom motoru te za čak 85% poboljšava njegove performanse i nudi trenutni potisak u prvih nekoliko metara – što je posebno bitno u gradskom korištenju.
Preko „Ride by wire“ sistema kontrole gasa, centralna elektronika (VMS – Vehicle Management System), zavisno o uslovima vožnje, odlučuje koliko energije koristiti iz klasičnog ili elektromotora kako bi se optimizirale performanse i potrošnja.
Sinergija između dva pogona, koju je omogućio integrirani elektronički kontrolni menadžment ne nudi samo bolje performanse nego takođe smanjuje potrošnju goriva – Piaggio MP3 može preći 60 km s jednom litrom benzina, dok klasičan skuter srednje zapremine prosečno prelazi 26 km/l – te emisiju CO2 u atmosferu, koja iznosi 40 g/km u odnosu na prosečnih 90 g/km prosečnog skutera (izračuni su rađeni pretpostavljajući da će hibrid biti korišten 65% u hibridnom modu i 35% u električnom modu)
MP3 hibrid više je od hibridnog vozila, jer tamo gde ostali skuteri moraju stati, on nastavlja glatko i tiho pogonjen samo električnim pogonom. Jednostavnim pritiskom na dugme na upravljaču isključuje se klasičan motor i MP3 hibrid postaje potpuno ekološki skuter s nikakvom emisijom štetnih gasova koje može cirkulirati u zonama zabranjenim za vozila s klasičnim motorom.
Ponovnim pritiskom na dugme ponovo možete uživati u blagodetima velikog dosega jer se klasični motor budi i preuzima svoju ulogu kao primarni pogon vozila – puneći bateriju dok vozite područjima normalnog saobraćaja.
Vozač može birati između potpuno električnog i hibridnog moda u vožnji, jednostavnim odabiranjem željenog moda i pritiskanjem dugmeta „Hy Tech“ na nekoliko sekundi.
Jednom, kada se nađete u garaži, plug-in tehnologija omogućuje vam da punite bateriju iz gradske električne mreže koristeći punjač ugrađen u skuteru. Ovo dodatno smanjuje troškove korištenja jer je električna energija jeftinija od benzina.
Elektromotor također nudi ultra-tihi pogon unatrag, koji je vrlo koristan prilikom parkiranja i manevrisanja u uskim područjima.

Tehnologija dostupna na pritisak dugmeta
Piaggio MP3 hibrid koristi ekstremno inovativna, avangardna tehnička rešenja, ali ostaje jednostavan i intuitivan za korištenje. Uz normalne vozačke kontrole, poseban selektor omogućuje vozaču biranje između operativnih modova vozila – dva hibridna i dva potpuno električna moda (uključujući hod unatrag).
MP3 hibrid raspoređuje snagu isporučenu od klasičnog i elektromotora s Ride-by-wire sistemom – zahtev za okretnim momentom ili kočenje procesira integrisana centralna jedinica i na osnovu određenih parametara (poput na primer, stanja baterije) snagu „potražuje“ i njen razvoj raspoređuje između pogona.
Pri usporavanju ili kočenju, upravljačka elektronika obnavlja energiju i akumulira je u bateriji – energiju koja nestaje kod običnih vozila.
Hibridni modovi (Hybrid Charge za maksimalno punjenje baterije i Hybrid Power za maksimalne performanse) namenjeni su tome da korisnik najbolje iskoristi i optimizuje performanse, potrošnju i kapacitet baterije
U potpuno električnom modu, hibrid isključuje klasičan motor kako bi se pretvorio u tiho, električno vozilo bez emisije štetnih gasova u okolinu.

pogledajte ovde...